طرفداران رزیدنت اویل

طرفداران رزیدنت اویل

وبلاگی برای طرفداران رزیدنت اویل
طرفداران رزیدنت اویل

طرفداران رزیدنت اویل

وبلاگی برای طرفداران رزیدنت اویل

نقد و بررسی رزیدنت اویل 5

 

نقد و بررسی رزیدنت اویل 5

 

نتیجه تصویری برای ‪resident evil 5 png‬‏

 

  


بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 نقد سری بازی های شیطان مقیم

 

نام نسخه: RESIDENT EVIL 5


 سبک بازی: action, 3D


تاریخ انتشار اولیه: 2009


 آخرین انتشار: 2016


نمره بازی: 8.9از10


حدود 2 ماه پس از سال 2006 میلادی گذشته بود، شینجی میکامی پدر سبک ترس و بقا اعلام کرده بود که به دلیلی نامعلوم قرار است از کپکام خارج شود، همین خبر کافی بود تا گیمر ها وطرفداران سری بازیهایreaident evil نگران از این بودند که کار بازی دوست داشتنی آنها تمام شده است.
میکامی رفت و حدود 1 سال گذشت، دیگر کسی اسمی از شیطان مقیم نمیبرد، اما سرانجام کپکامم اعلام کرد که با قوت پروژه های resident evil را ادامه میدهد و هنوز با این سری بازی کارش تمام نشده است! 
درسال 2007 بود که کپکام نسخه ی umbrella chronicles را روانه ی بازارwiiکرد و اعلام کرد درحال ساخت بزرگ ترین پروژه این سری میباشد و نام این پروژه چیزی جز RESIDENT EVIL 5 نبود.

 کپی نامتعارف
بازی resident evil 5 درسال 2009 میلادی در بازار های جهانی عرضه شد، بازی همانند نسخه ی چهارم به صورت سوم شخص و با ساپورت دوربین مدرن بود، این بازی شباهات زیادی با نسخه ی پیشین خود داشت،مانند وجود 5 فصل متفاوت همانندre4، مرحله ی اول در یک روستای آفریقایی رخ میدهد این همان چیزی بود که در نسخه ی چهارم در خاک اسپانیا به وقوع پیوست، از نظر تمامی منتقدان و گیمرها این نسخه با میتوان یک کپی نامتعارف از resident evil 4 دانست


 زیر گرمای آفریقا

برخلاف عناوین قبلی این سری که معمولا در جاهایی مخوف و با هوایی ابری رخ میداد، اینبار در یک روستای عقب افتاده ی آفریقایی باید با مردمانی آلوده به انگل پلاگا مبارزه کنید، البته این موجودات نسبت به نوع ابتدایی خود یعنی لاس پلاگاس درreisdnet evil 4 نسبتا قوی تر و سریع تر هستند.

دیدار یاران قدیمی

در بازی resident evil 5 چندین شخصیت از سری کلاسیک حضور دارند که لذت بازی را 2 چندان میکند، کریس ردفیلد، جیل ولنتاین و از همه مهم تر آلبرت وسکر از کاراکتر های پیشکسوت این نسخه هستند.


 مبارزه با محبوب ترین باس!
درواقع میتوان مهم ترین اتفاق در این سری بازی را به این نسخه اختصاص داد, شما انیبار نه با نمسیس نه با سدلر بلکه با مخوف ترین باس سری resident evil یعنی آلبرت وسکر مبارزه کرد که آسان هم نخواهد بود، وسکر ویروس جی را در بدن دارد و قدرتی بسیار باورنکردنی.

 

یار دست و پا گیر!

برخلاف عناوین قبلی، اینبار 89 درصد بازی به صورت 2 نفره و یا همان co_op میباشد که ما نظیر آنرا در cod دیده ایم! 
شما با کاراکتری به نام شوا الومار باید تمامی مراحل را به اتمام برسانید و البته شوا از هوش مصنوعی نسبتا بالایی برخوردار است که میتواند در مواقع ضروری کمک رسان شما باشد و یا به شما ضرر برساند
بله درست خواندید ضرر! هنگامی که شما درحال کشتن زامبی ها هستید ناگهان شوا تمام جعبه هارا میشکند و مهمات را برمیدارد، البته شما میتوانید آنها را به کیف خودتان انتقال دهید.

 

 داستانی جذاب

داستان بازی نسبت به 2 عنوان قبلی خود برتری دارد، آلبرت وسکر و اکسلا شعبه ی تراسل را در غرب آفریقا تاسیس میکنند، آلبرت توانست به انگل جدیدی با نام پلاگا دست پیدا کند که بسیار قوی تر از نوع اول خود یعنی لاس پلاگاس بود اما حدف اصلی وسکر پخش کردن ویروس اوروباروس در جو زمین بود، وسکر سرانجام درسال 2009 انگل را در یک روستای کوچک پخش میکند که تمام افراد تبدیل به موجوداتی فراتر از زامبی ها با نام ماجینی میشوند.

 نسخه های انتشار یافته


Resident evil 5 gold edition

درسال 2010 میلادی 1 سال پس از انتشار نسخه ی اصلی این بازی کپکام نتوانست این بازی را به همین راحتی فراموش کند، و نسخه ی gold edition را روانه ی بازار کرد، این نسخه شامل 2dlc بود و جود mercenaries هم تعقیر کرده بود.
2 دی آل سی منتشر شده روایت گر حوادث اتفاق افتاده در پشت پرده resident evil 5 میباشد. 
سناریو اول lost in nightmare به سال 2006 برمیگردد زمانی که کریس ردفیلد و جیل ولنتاین به عمارت اروپایی اسپنسر میروند تا وسکر را دستگیر کنند،
این نسخه از لحاظ گیم پلی تعقیری با نسخه ی اصلی اش بجز افزوده شدن دوربین کلاسیک ندارد، اما بازی نسبتا ترسناک تر شده است و شما مجددا با زامبی های کلاسیک سری مبارزه خواهید کرد. 
این بازی ابتدا برای x360 و p3 عرضه شده بود. 
نکته ی جالب درمورد این نسخه ، ابتدا قرار بود نسخه ی طلایی تنها برای x360 پورت شود اما سونی اعتراض کرده بود و کپکام مجبور شده بود نسخه ی سونی 3 هم بسازد

 

Resident evil 5 gold edition ( pc version)✅

سرانجام بعد از 2 سال نسخه ی طلایی برای pc ساخته شد و با استقبال فراوانی مواجهه شد اما این بازی بر روی 45/100 سیستم ها با ارور های مختلفی روبرو میشود.


Resident evil 5 hd 

نسخهی گرافیکی این شماره از سری بازیهای شیطان مقیم برای کنسول های نسل هشتم عرضه شد

 


گرافیک: 19

صداگزاری: 17

گیم پلی: 15

داستان: 18


جمع بندی: قطعا بازی resident evil 5 یکی از برترین نسخه های منتشر این سری است که با گرافیکی بالا و نورپردازی فوق العاده، مطمئنا بعد از خدای جنگ 3، برترین گرافیک 2009 را داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.